Lundqvist Hundeskole flytter til eget senter :-)

Etter veldig mange år med kurs på Hellerudsletta er hundeskolen nå på flyttefot. Det nye senteret ligger like ved Smestad skole i Rælingen (der hvor teoridelene har vært holdt de siste årene). Det er ca 7 minutter med bil fra Lillestrøm og rundt 20 minutter fra Oslo sentrum.

Det nye senteret ligger godt skjermet og disponeres kun av Lundqvist Hundeskole. Dette er en stor forskjell fra Hellerudsletta som var mye mer værutsatt samt at vi delte området med mange andre leietakere.

I tillegg til at vi er mer skjermet for vær og vind, har vi også en hall på 400 m2 til innendørstrening. Den er riktig nok ikke oppvarmet, men den vil bli et kjærkomment tilbud på våte og vindfulle dager. Og så vil hallen selvfølgelig også gi en flott mulighet til å trene agility året rundt.

Den nye plassen har også ca 4000 m2 tilgjengelig for utendørs trening. Vi kommer også til å sette opp et eget modulbygg på ca 100 m2 som vil gi muligheten til hundetrening i oppvarmede lokaler. Det vil bli et fantastisk tilbud i forbindelse med alt fra valpekurs til spesialsøk. Og så vil det bli en stor, deilig varmestue på de kalde dagene.

All vår kursvirksomhet vil foregå på det nye senteret fra og med 1. mars, og kursvirksomheten på Hellerudsletta vil opphøre samtidig.

Akkurat nå jobber vi for fullt med flyttingen, og vi ser for oss at vi kommer til å utvikle stedet sakte men sikkert i lang tid fremover. Dette skal bli et helt unikt senter for to- og firbente 🙂